ISTORIJAT BRENDA - 100 GODINA BRENDA NIVEA

RAZLIČITI TIPOVI KOŽE. RAZLIČITE POTREBE.


Pre 100 godina razvili smo NIVEA Kremu koja je predstavljala pravu revoluciju u nezi kože. Danas milioni ljudi širom sveta, bez obzira na tip kože koji imaju, poklanjaju poverenje NIVEA brendu. Naši istraživači to znaju i razvijaju proizvode koji su prilagođeni različitim tipovima kože, kao i različitim potrebama potrošača uzimajući u obzir njihovu kulturu, pol i godine. Takav pristup nam je omogućio da razvijemo veliki broj inovativnih proizvoda za negu kože tokom poslednjih decenija – od dezodoransa do zaštite od sunca. Sarađujemo sa više od 50 institucija širom sveta kako bismo bili sigurni da naši proizvodi odgovaraju potrebama vaše kože. U sedištu naše kompanije u Hamburgu osnovali smo laboratoriju za tržište Azije i Latinske Amerike, gde sprovodimo istraživanja koja se bave tipovima koža sa ovih područja i njihovim klimatskim uslovima. Naš cilj je da učinimo NIVEA proizvode pouzdanim i kvalitetnim za sve ljude na svetu.

Sve je počelo od reči „nix“

Pre nego što je NIVEA Krema doživela uspeh, trebalo je izmisliti jedan potpuno novi sastojak – Eucerit. Eucerit deluje kao emulzija i predstavlja kombinaciju ulja i vode koja ima veoma finu, čvrstu teksuru. Na sreću, dr Ajzak Lifšuc je razvio ovu emulziju pre 1911. godine. Profesor Pol Gerson Una, dermatolog, bio je zadivljen stručnim znanjem dr Lifšuca u ovoj oblasti i pokazao je emulziju dr Oskaru Troplovicu, hemičaru i jednom od osnivača kompanije Bajersdorf. On je odmah prepoznao da je emulzija sa vodom u ulju savršena osnova za kozmetičku kremu. Sve što im je sada bilo potrebno je ime. A da bi ga pronašao, bilo je dovoljno da dr Troplovic samo pogleda kremu. Kada je emulzija bila gotova, imala je snežnobelu boju. Naziv NIVEA potiče od latinske reči nix, nivis, u značenju sneg, a prevod samog naziva NIVEA je „snežnobela‟.

 

NIVEA OSVAJA SVET

1911.

Hemičar dr Ajzak Lifšuc razvija emulziju Eucerit, koja omogućava povezivanje vode i ulja u stabilnu mešavinu.

Farmaceut i preduzetnik dr Oskar Troplovic prepoznaje potencijal ove emulzije i zajedno sa dermatologom, profesorom Polom Gersonom Unom razvija „majku svih krema“ pod nazivom NIVEA. Krema je doživela veliki uspeh i ubrzo su u okviru iste linije predstavljeni talk, sapun i mleko za telo.

Ova tri istraživača i danas imaju svoje sledbenike – u našem Odeljenju za istraživanje i razvoj proizvoda radi više od 500 ljudi.

Zahvaljujući takvoj posvećenosti, već godinama postižemo značajne rezultate koji danas predstavljaju standard u oblasti nege kože.

1914.

Prekookeanski brodovi i prvi avioni povezuju zemlje i kontinente i omogućavaju putovanja u udaljene krajeve, a samim tim i ekspanziju na međunarodno tržište.

Tek osnovana kompanija Beiersdorf koristi ovu priliku: iako je na tržište stigla samo tri godine ranije, NIVEA Krema je sada dostupna na svim kontinentima.

Ukupno 42 odsto ukupne prodaje ostvaruje se u inostranstvu. Zahvaljujući stabilnoj formulaciji, kvalitet NIVEA Kreme ostaje potpuno isti i u različitim klimatskim zonama.

NIVEA proizvodi su danas prisutni u preko 200 zemalja.

 

1924.

Žene u dvadesetim i tridesetim uveliko prate modu, a muškarci nose brkove. NIVEA prepoznaje da je i muškarcima potrebna nega pre i posle brijanja i predstavlja sapun za brijanje – prvi proizvod namenjen isključivo muškarcima. Sportovi i aktivnosti u prirodi su sve popularniji.

Klasični ideal lepote i aristrokratski, bledi ten više nisu u modi – svi žele vitalan izgled i preplanulu boju. Baš u to vreme, Huan Gregorio Klausen, direktor marketinga u kompaniji Beiersdorf, slučajno otkriva tri brata koji su mu odmah privukli pažnju svojim zdravim i bezbrižnim izgledom i oni 1924. godine postaju nove NIVEA zvezde poznate kao NIVEA dečaci.

U isto vreme NIVEA Krema dobija novo pakovanje – čuvenu plavu limenu kutiju koja je i dan danas simbol NIVEA brenda.

Prvi dečački bend?

The first boyband

1925.

NIVEA Girls 1925

NIVEA devojke

NIVEA devojke

Iako su reality emisije, kao što su „Ja imam talenat“, „X faktor“ ili „Top model“, danas veoma popularne, ovakva takmičenja su bila potpuno nepoznata 1925. godine. Zato ne čudi reakcija javnosti na oglas koji je NIVEA objavila u jednim berlinskim novinama kako bi pronašla NIVEA devojke.

Neobično je bilo to što NIVEA nije tražila glamurozne modele, već obične devojke: „Ne tražimo raskošne lepotice, devojke u balskim haljinama ili elegantne dame, već prirodne devojke zdravog i svežeg izgleda.“ Gospođa Frelih iz Flensburga u severnoj Nemačkoj videla je oglas i pomislila da njene tri ćerke, Margot, Elfrida i Herta, savšeno odgovaraju opisu.

Uprkos tome što joj je muž odmah stavio do znanja da ne želi da njegove ćerke budu „devojke sa reklame“, ona ih je prijavila. Ispostavilo se da je njena odluka bila dobra jer su upravo sestre Frelih izabrane među više od hiljadu učesnica. Zanimljivo je bilo to što ova porodica nikada ranije nije čula za NIVEA proizvode jer su se neposredno pre toga doselili iz Samoe, gde se NIVEA proizvodi u to vreme nisu prodavali.

Gospodin Frelih je na kraju pristao da njegove ćerke budu NIVEA devojke i one su postale nove zvezde NIVEA reklama. Baš kao i NIVEA dečaci, i ove tri devojke su ubrzo stekle veliku popularnost i na svakom koraku bi ih pozdravljali sa „Zdravo, NIVEA!“

NIVEA – PIONIR MEĐU PROIZVODIMA ZA ZAŠTITU OD SUNCA

1958.

Pedesete godine prošlog veka donose novi polet, optimizam i vitalnost. Zahvaljujući ekonomskom prosperitetu, sve više ljudi putuje, sve je veći broj automobila na ulicama, a najpopularnije destinacije su one na moru.

NIVEA odeljenje za istraživanje bavi se uticajem sunčevog zračenja na kožu i sada je pravo vreme za potpuno novi proizvod – Ultra-Oil sprej za zaštitu od sunca. Jednostavan i prijatan za upotrebu, sprej se savršeno uklapa u životni stil ove generacije.

Pored spreja, na plažu se obavezno nosi i NIVEA lopta – praktična za pakovanje i jednostavna za naduvavanje, postaje omiljena zabava za celu porodicu. Tokom proteklih 40 godina, napravili smo više od 20 miliona lopti koje su stigle na plaže širom sveta.

1963.

NIVEA lopta je nastala 1930-ih kao 3D verzija limene kutije NIVEA Kreme, ali je tek 1960-ih postala hit. Ova reklama je iz tog perioda.

Šezdesete su bile godine bunta. Sve veći broj žena pokušava da uklopi porodične i poslovne obaveze i ne preostaje im puno vremena za negu. NIVEA razvija NIVEA mleko za telo, novu emulziju koja predstavlja revoluciju u nezi kože. Ova „tečna krema“ se jednostavno nanosi i koža je brzo upija, a istovremeno pruža intenzivnu hidrataciju.

Ovaj period je obeležio i rast nataliteta. Kako bi pomogla novopečenim roditeljima, NIVEA razvija liniju proizvoda za negu osetljive bebine kože pod nazivom Baby Fine. Nova NIVEA Baby linija namenjena je nezi i zaštiti osetljive kože tek rođenih beba i sadrži puder, proizvode za kupanje, kremu, sapun i štapiće za uši.

NIVEA nastavlja da razvija ovu liniju tokom 1990-ih.

1975.

Stranice modnih časopisa iz ovog perioda šalju jasnu poruku – žene postaju sve slobodnije. Na plaži se nosi bikini, a odvažnije dame se sunčaju bez gornjeg dela kupaćeg kostima. Upravo zato zaštita od sunca postaje sve važnija. NIVEA istraživači su dali značajan doprinos razvoju metode za određivanje faktora zaštite od sunca. Po prvi put je moguće direktno poređenje efikasnosti različitih proizvoda za zaštitu od sunca. Do 1975. godine NIVEA je već počela da navodi zaštitni faktor na svojim proizvodima.

 

NIVEA DONOSI REVOLUCIJU U NEZI KOŽE

1986.

Iako danas postoji veliki broj proizvoda za negu kože namenjenih muškarcima, pre 90 godina muškarci su negovali kožu uglavnom sapunom i vodom.

NIVEA je dala značajan doprinos razvoju muške nege. Nakon sapuna za brijanje, a zatim i kreme za brijanje, NIVEA je 1980. predstavila i balsam za negu posle brijanja i tako još jednom pokrenula novi trend u nezi kože.

Popularnost koju je ovaj balsam brzo stekao pokazuje da su i muškarci želeli proizvode za negu namenjene samo njima. Sledeća inovacija stiže 1986. godine – NIVEA MEN je prva linija za negu kože namenjena isključivo muškarcima.

Danas NIVEA MEN linija obuhvata veliki broj krema, šampona, zatim proizvoda za stilizovanje kose, tuširanje i negu tela, negu lica kao i proizvode protiv starenja kože

1998.

Kod starijih generacija ponovo se budi samopouzdanje – imaju novca, mladog su duha i žele da uživaju u životu. Upravo zato im je potrebna i odgovarajuća nega kože. NIVEA odeljenje za istraživanje proučava vezu između starenja kože i njenih potreba i razvija novu liniju za negu zrele kože. Prvi put u istoriji postoje proizvodi namenjeni ženama starijim od 50 godina.

Razvoj se nastavlja – napredne tehnologije omogućavaju bolji uvid u strukturu i funkcije kože. NIVEA odeljenje za istraživanje dolazi do novih saznanja na osnovu kojih kompanija Beiersdorf 1998. godine među prvima razvija kremu sa prirodnim sastojkom kože – koenzimom Q10. Narednih godina, koenzim Q10 će se naći u skoro svim NIVEA proizvodima – od NIVEA For Men do NIVEA Sun.

2011/2014.

Negovana koža i blistav izgled su veoma važni. Iako je savremeni stil života stresan i ima sve brži tempo, NIVEA se potrudila da rutinu nege učini jednostavnom kako bi svi mogli da uživaju u njoj. Njeni inovativni proizvodi pružaju kvalitetnu negu i praktični su za upotrebu. Prva linija dezodoransa koja ne ostavlja bele tragove na tamnoj odeći niti žute fleke na odeći svetlih boja – NIVEA Invisible Black & White predstavljena je 2011. godine. Prava revolucija u oblasti nege kože!

Sledeća važna inovacija je stigla na tržište 2014. godine – In-Shower losion za negu tela pod tušem. Ovaj proizvod omogućava ženama i muškarcima da svakodnevno uživaju u nezi jer se nanosi brzo i jednostavno tokom tuširanja. Sada je svaki dan – dan za uživanje u nezi tela!

Revolucionarna tehnologija protiv fleka na odeći

NIVEA Invisible for Black & White – inovativni dezodorans koji deluje 48 sati i ne ostavlja tragove na odeći predstavljen je 2011. godine. Ova linija štiti odeću od fleka i pruža efikasnu i kvalitetnu zaštitu od neprijatnih mirisa.

NIVEA predstavlja prvi losion za tuširanje

Istraživači iz kompanije Beiersdorf su 2014. godine razvili nov način za brzo i jednostavno nanošenje kreme: In-Shower losion za telo. Ovaj revolucionarni proizvod za negu tela tokom tuširanja se dopao potrošačima i ubrzo je nastala čitava porodica proizvoda za negu tela pod tušem – NIVEA In-Shower linija.

Danas i sutra

Brend koji je 1911. godine činila samo NIVEA Krema danas predstavlja čitavu familiju sa više od 500 proizvoda. NIVEA je razvila veliki broj inovativnih proizvoda za negu kože tokom poslednjih decenija i nastavlja da radi na inovacijama. U okviru ekoloških napora i brige za životnu sredinu nastala je Natural Balance linija – prva NIVEA linija koja uglavnom sadrži prirodne sastojke, od kojih je jedan deo organskog porekla. Pored toga, predstavljen je NIVEA Q10plus serum protiv bora sa aktivnim perlama koji ima najveću koncentraciju prirodnog koenzima Q10 u celoj liniji NIVEA Q10plus protiv bora. Kako u prošlosti, tako i u sadašnjosti i budućnosti – NIVEA uvek postavlja nove standarde u nezi kože. Sve važne datume u istorijatu ovog poznatog brenda za negu kože ćete naći ovde: ISPRED SVOG VREMENA OD PRVOG DANA