Letnja zabava - aktivnosti u prirodi

Letnja zabava! Aktivnosti na svežem vazduhu

Saveti za slobodno vreme
Bez obzira na to da li biste radije na planinu ili na more, postoje brojne mogućnosti za aktivnosti u prirodi koje će ispuniti duge letnje dane. Evo nekoliko saveta za slobodno vreme.

Zov planina

Bilo da se penjete na najviši vrh ili je vaše odredište planinska kuća i bilo da ste sami, u paru ili u grupi – pešačenje je sjajna aktivnost za boravak u prirodi.

Pešačenje – trud iz ljubavi

Planinarenje ili duga šetnja vam zaista pomaže da se opustite, naročito u leto i jesen, dok hodate kroz svežu šumu, gazite meku mahovinu, udišete čist vazduh, sa rancem na leđima i pesmom u srcu. Kada smo aktivni, naše telo automatski počinje da proizvodi endorfin, poznat kao hormon sreće. Pešačenje na planinskom vazduhu je efikasan način da povratite kondiciju jer angažuje veliki broj mišića, uključujući i srce, i poboljšava cirkulaciju.

Uvek imajte na umu: ako možete da govorite tako da ne gubite dah, to znači da hodate odgovarajućim tempom, ali bi vam svakako prijalo da se povremeno odmorite. Tek tada ćete moći da uživate u svim drugim čarima ove aktivnosti u prirodi i osetite sunce na  koži, vetar u licu i vidite planinsku floru.

Skoro 50 posto Nemaca slobodno vreme provodi u prirodi. To je sjajno jer u Nemačkoj ima preko 200.000 kilometara staza za pešačenje.

Pešačenje – sjajan osećaj

Svako ko je pešačio do nekog visokog vrha zna šta se tamo može čuti: potpuni mir. Među oblacima sve što možete da osetite je vetar – takav mir više nemamo u svakodnevnom životu.
To je dobra prilika da osluškujete sebe.

Ali ne zaboravite: ljudi putuju po svetu hiljadama godina i to je oduvek razlog za kretanje – naše telo je prilagođeno kretanju. Zato bi trebalo da se bavimo onim što je najprirodnije, a pre svega je dobro za naše srce i krvotok.

Pored toga: pešačenje vam omogućava da zajedno sa porodicom otkrijete svet prirode, da razgovarate o stvarima za koje nemate vremena u svakodnevnom životu i zajedno se opustite. Ne morate da idete daleko: najlepši predeli za pešačenje su veoma blizu. Avantura može da počne odmah.

Oslušnite

Pešačenje kao aktivnost u prirodi je pravo uživanje za čulo sluha: žubor potoka umesto sirena, šuškanje lišća umesto muzike.

Podsetnik za pešačenje

Nekoliko stvari treba da imate na umu pre nego što krenete na pešačenje.

  • Kojim putem ćete ići? U lokalnim klubovima za pešačenje možete da saznate nivo težine različitih ruta. Nepisano pravilo za početnike: pređite najviše 20 kilometara dnevno na ravnim putevima. Lepe i raznolike pešačke rute za savršene aktivnosti na otvorenom možete naći, na primer, na sajtu wanderbares-deutschland.de.
  • Kakva je vremenska prognoza? Podesite aplikaciju tako da vam upozorenja za vremenske neprilike stižu na mobilni telefon kako biste mogli optimalno da iskoristite boravak u prirodi.
  • U svakom slučaju, uvek treba da se zaštitite od sunca, na primer, NIVEA Sun Protect & Bronze kremom za lice  – čak i kada je oblačno.
Ne zaboravite da spakujete u ranac: preciznu mapu, kabanicu i šešir za sunce, vodu, hranu, rezervnu majicu, zaštitu od sunca, GPS uređaj za složenije ekspedicije, set za prvu pomoć sa flasterima za plikove, perorez i kompas.

Potrebno vam je osveženje?

Zabava i vežbe u vodi

Bilo da ste na jezeru ili na moru – postoje brojne sportske i rekreativne aktivnosti na vodi. Dosadilo vam je ležanje na plaži i hoćete da se pokrenete? Ubrzajte cirkulaciju pomoću isprobanih sportova na plaži. Tenis na plaži, frizbi, boćanje i odbojka na pesku nisu samo zabavni, već mogu da budu i dobre vežbe – u zavisnosti od toga kako ih igrate. A posle njih, skok u hladnu vodu će vas još bolje osvežiti. Ali i ovde je obavezna zaštita od sunca koja, pre svega, treba da bude vodootporna.

Za pravilnu negu posle aktivnosti u prirodi

Preporučujemo vam