vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

VEŽBANJE KAO LEK PROTIV STRESA: KOJI SPORT ĆE VAM POMOĆI DA SE OPUSTITE?

SAVETI KAKO DA BUDETE OPUŠTENIJI I DA SE TO NA VAMA VIDI Recite doviđenja stresu! Protivteža ponekad iscrpljujućoj i stresnoj svakodnevici ključna je za vaše zdravlje. Ovde možete saznati kako da telo i um dovedete u ravnotežu, istovremeno stimulišući mišiće i dajući tenu blistav sjaj.

KAKO NASTAJE STRES I KAKO UTIČE NA TELO?

Tvrdoglavo dete u supermarketu, kratki rokovi na poslu, selidba ili jednostavno opšte nezadovoljstvo – u koju god kategoriju da spadate, krećite se! Naime, dokazano je da je sport čaroban lek protiv stresnih faza. On će istovremeno učiniti da i vaša spoljašnjost zablista.

Zašto je sport dobar protiv stresa?

Vežbanje oslobađa hormone sreće kao što su endorfin i serotonin. Oni suzbijaju negativne uticaje hormona stresa i tako pomažu u postizanju unutrašnje ravnoteže. Nezavisno koji sport izaberete kao protivtežu – najvažnije je da uživate u njemu.  

Ovo se događa našem telu kada smo izloženi stresu

Najnovije studije dovode stres u vezu sa izbijanjem različitih kožnih oboljenja. Mozak ga registruje i oslobađa hormone stresa, kao što su kortikotropin, glukokortikoidi, kortizol i adrenalin koji oštećuju kožu.

Kako stres deluje na našu kožu?

  • Mnogi kožni problemi prouzrokovani su stresom. To nije nikakvo čudo: hormon stresa kortizol podstiče razvoj upale i povećava proizvodnju sebuma u koži.
  • U stresnim situacijama veća količina krvi preusmerava se na organe koji su neophodni za opstanak – poput srca i pluća. S druge strane, koža dobija manje kiseonika i hranljivih materija što njenu zaštitnu barijeru čini osetljivijom.

Dakle, na vašoj koži se lako mogu pročitati stresni periodi. Ona može izgubiti sjaj, delovati bledo ili se mogu pojaviti akne. Kožna oboljenja se takođe pogoršavaju kada smo pod stresom.

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Vežbanje za srećnu, blistavu kožu

Čak i lagano opuštanje ili sport uz malo opterećenje smanjuju hormone stresa u organizmu i mogu suzbiti nečistoće ili probleme sa kožom. Ukratko: ako smo opušteni i dobro se osećamo, naša koža će blistati.


LEPOTA IZNUTRA – ZAHVALJUJUĆI TRENINGU PROTIV STRESA

Koji je sport dobar protiv stresa? Od pilatesa preko či gonga (qigong) do džoginga u parku: svaki sport pomaže u tome da se mentalno odvojite od svakodnevnog života. Naravno, sami možete odabrati omiljeni sport. Međutim, ukoliko želite da dugoročno smanjite stres, trebalo bi da vodite računa o tome da sebi na postavljate previsoke ciljeve. Opuštanje je ključna reč!
vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Birajte sami: pomoću ovih 6 sportova pronaći ćete ravnotežu!

1. Joga

Joga pruža harmoniju i zdravlje tela, duha i duše. Različite asane (telesni joga položaji) povezuju telesne vežbe, tehnike disanja i faze meditacije pomoću kojih se razgrađuje stres i sakuplja nova energija.

Savet: Ukoliko nemate dovoljno vremena, a uprkos tome želite da trenirate holistički, pet Tibetanaca su idealni za opuštanje.

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Birajte sami: pomoću ovih 6 sportova pronaći ćete ravnotežu!

2. Pilates

Tražite efikasan sport protiv stresa? Pokušajte sa pilatesom. Dublje smeštene grupe mišića pojačano se treniraju jednostavnim, efikasnim vežbama. Napetost se javlja ređe: osećate se slobodnije, imate bolju kondiciju i samim tim ste opušteniji. 

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Birajte sami: pomoću ovih 6 sportova pronaći ćete ravnotežu!

3. Čigong

Čigong potiče iz tradicionalne kineske medicine. On donosi unutrašnji mir i spokoj. Usredsređivanjem na vežbe stresne misli i osećanja odlaze u drugi plan. Svesno zatezanje mišića i položaji prilagođeni dahu opuštaju telo i duh. 

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Birajte sami: pomoću ovih 6 sportova pronaći ćete ravnotežu!

4. Taj či

Taj či deluje na više nivoa istovremeno i zbog toga je posebno efikasan. On opušta, dovodi telo i um u ravnotežu i jača na telesnom, mentalnom i duševnom nivou. Vremenom, dah se produžava i smiruje – misli sada imaju pauzu. 

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Birajte sami: pomoću ovih 6 sportova pronaći ćete ravnotežu!

5. Džoging

Otrčati od stresa? To funkcioniše! Trčanje Vam omogućava da vežbate po volji u doba dana koje vam odgovara i pri tome budete na svežem vazduhu. Redovno trčanje umiruje nervni sistem, obezbeđuje dublje faze sna i time bolji kvalitet sna uopšte.

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Birajte sami: pomoću ovih 6 sportova pronaći ćete ravnotežu!

6. Meditacija

Meditacija jača imunološki sistem, srce i cirkulaciju. Ravnomerno i duboko disanje pruža mir i opuštenost. Meditacija je prava stvar nakon sporta ili kao pauza u svakodnevnici. Pored toga, meditacija nam omogućava da svesnije doživimo sebe.


UVEK U MIRU: PRIUŠTITE SEBI PAUZU

Motivisani ste – to je sjajno! Ipak, povedite računa o tome da se program smanjenja stresa i sam ne pretvori u stres. Pročitajte ovde kako da to učinite.

Tajna leži u malim koracima

  • Za koji god sport da se odlučite, trenirajte tako da nemate subjektivni osećaj preopterećenosti. Samo tako će se vaše telo smiriti kroz vežbanje, umesto da proizvodi još više hormona stresa.
  • Priuštiti sebi pauze! Ukoliko prečesto vežbate ili se suviše intenzivno bavite sportom ili jednostavno ne uživate u tome, to može voditi do stresa.
  • Smanjite očekivanja! Vaš cilj verovatno nije da postanete profesionalni sportista. Želite da uživate u treningu i umirite buku u glavi – dakle, pristupite tome opušteno.
  • Već i lake vrste kretanja pomažu protiv stresa  i dobre su za telo. Prošetajte tokom pauze za ručak, vozite bicikl umesto automobila i koristite stepenice umesto lifta. Računa se istrajnost!
  • Posebno je na početku važno da ne preduzimate previše. U suprotnom postoji opasnost da ćete odustati nakon samo nekoliko treninga.

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Sport protiv stresa: garancija za sreću

Sport ne samo da redukuje stres i ima relaksirajući efekat, već nas čini srećnima! Tokom vežbanja telo oslobađa endorfin: telesne hormone sreće. Dakle, zadovoljan osmeh nakon sporta je garantovan.

vezbanje-kao-lek-protiv-stresa

Saveti koji bi vas takođe mogli interesovati

zeleni-caj

POSTIZANJE FORME: 10 SAVETA ZA ČVRSTU KOŽU & ZDRAVO TELO

Uz ove savete ćete doći u formu i uskoro ćete se osećati zaista prijatno u svom telu.

zeleni-caj

SAVETI ZA ZATEGNUTE I LEPE NOGE

Želite lepe, zategnute noge? Sa pravom kombinacijom vežbi, nege kože i zdrave ishrane to nije problem.

zeleni-caj

VEOMA SUVOJ KOŽI JE POTREBNO DOSTA PAŽNJE

Veoma niske temperature, suv vazduh iz grejnih uređaja i smanjena proizvodnja sebuma utiču na kožu zimi i brzo je isušuju. Koži koja je već suva potrebna je dodatna nega. Bogate kreme i ulja koja čine kožu mekom podržavaju prirodnu regeneraciju kože.