NISMO SAMI
u osećaju usamljenosti

Naše istraživanje pokazuje da se upravo sada neko do koga vam je stalo oseća usamljenim.

Da li ste znali da se 1 od 5 ljudi oseća usamljeno?*


Usamljenost je sve veći problem u svetu, a mnogi ljudi primete njene posledice u savremenom društvu. 56% ljudi se ne oseća prijatno tražeći podršku*, a zajedno, ovi izazovi mogu predstavljati rizike po zdravlje koji utiču na životni vek**.

Kao poveznicu sa demencijom, bolestima srca i drugim ozbiljnim zdravstvenim problemima, želeli smo da bolje razumemo usamljenost i socijalnu izolaciju kako bismo mogli da doprinesemo trajnoj promeni u ovim statistikama. Posvećeni smo preduzimanju akcije jer verujemo da svako zaslužuje društvene odnose koji su mu potrebni da napreduju. Kroz našu društvenu inicijativu, NIVEA CONNECT, borićemo se protiv socijalne izolacije i stigme usamljenosti."

Zajedno, stalo nam je.
Zajedno se menjamo

Usamljenost dolazi u mnogim oblicima, kao i veza.

Kada doživimo usamljenost, možemo se osećati neumjesno, kao da smo iz drugog sveta. Ali sa 1 od 5 ljudi koji pate od usamljenosti, nismo sami u osećaju sami.*

NIVEA CONNECT veruje da su zajedništvo i smislene veze ključne za prevazilaženje usamljenosti. Počinje sa jednim gestom, jednim razgovorom, jednom osobom. Pomozite nam da donesemo brigu i vezu u svakom kutku naše zajednice.

Okupili smo osobe koje su iskusile socijalnu izolaciju kako bismo zajedno osmislili lice usamljenosti—vanzemaljca koji utelovljuje ovaj osećaj. Slušali smo njihove misli i emocije, i uz pomoć ilustratora, nacrtali izgled glavnog lika kampanje NIVEA CONNECT: „Nismo sami.“

 

„Zajedništvo je u našem DNK. Podizanjem svesti o ovom problemu, deljenjem saznanja, edukacijom i stvaranjem načina za povezivanje, borimo se protiv socijalne izolacije.“

 

Grita Loebsack
Predsednica brenda NIVEA

Informacija
INSPIRIŠE AKCIJU


Zajedništvo je u našem DNK, i zato smo odlučili da preduzmemo nešto po ovom pitanju.
Da bismo ispunili našu obavezu, potrebno je da podižemo svest, edukujemo zajednice i stvaramo prilike za povezivanje. Do 2026. godine obavezujemo se da ćemo pokrenuti lokalne NIVEA CONNECT projekte u 40 zemalja, podržati globalnu mrežu stručnjaka i koristiti glas našeg brenda kako bismo angažovali i povezali zajednice širom sveta, istovremeno podižući svest o socijalnoj izolaciji.

 

"Usamljenost se ne može rešiti ako ostane skrivena. Čineći ga vidljivim, otvaramo vrata empatiji i akciji. "

Srpskohrvatski / srpskohrvatski
Potpredsednik brenda NIVEA

Socijalna izolacija
U BROJEVIMA

1 od 5 ljudi se oseća usamljeno

 

A 86% full circle enclosing the text "86%"

Usamljenost je najizraženija u tihim trenucima,najčešće uveče

A 40% full circle enclosing the text "40%"

Mladi (16–24) osećaju veću usamljenost nego bilo koja druga starosna grupa

A 54% full circle enclosing the text "54%"

56% osoba ima poteškoću da zatraže podršku

63% osoba se oseća srećnije ako su ostvarili značajne odnose*

Borimo se
ZAJEDNO

Sa akreditovanim partnerima iz različitih oblasti, od stručnjaka za mentalno zdravlje do društvenih aktivista, posvećeni smo holističkom i efektnom pristupu.

"Naš cilj je da do 2026. godine uspostavimo lokalne NIVEA CONNECT projekte u 40 zemalja, kako bi naši napori stigli do zajednica kojima je pomoć potrebna, bez obzira na geografiju. Korišćenjem lokalnih saznanja i globalne ekspertize, cilj nam je da stvorimo značajne veze i trajnu promenu na svetskom nivou.

Centar za zajednicu Thanda u Južnoj Africi predstavlja inspirativan primer. Omogućava siguran prostor gde mališani mogu svakodnevno pohađati školu, mladi se povezuju i razvijaju socijalne veštine kroz vanškolske programe, a stariji mogu komunicirati sa drugim starateljima, razmenjivati veštine i graditi pozitivne odnose. Ove inicijative su ključne u borbi protiv socijalne izolacije, jer omogućavaju inkluzivne interakcije i značajno angažovanje za sve članove Thanda zajednice, bez obzira na godine.

U Češkoj, naš partner Nevypusť Duši fokusira se na prevenciju mentalnog zdravlja kod dece i adolescenata. Njihov program „Pozadina za dušu“ pruža mladima alate da prepoznaju rane znakove problema sa mentalnim zdravljem, nauče zdrave strategije suočavanja i praktikuju brigu o sebi. Promovišući dobrobit u školskim zajednicama, pomažu u prevenciji izolacije koja može dovesti do ozbiljnijih izazova mentalnog zdravlja."

Upoznajte
NAŠI PARTNERI

a young baby looking down
Thanda Community Centre

Južna Afrika


Sigurno mesto gde deca i mladi u ruralnom Hibberdeneu mogu da nauče da komuniciraju i povezuju se jedni sa drugima.

Partnership with SOS Kinderdorf and NIVEA
SOS Kinderdorf​

Austrija


Ovaj projekat je stvorio alatku za nastavnike kako bi pomogli svojim učenicima da izgrade socijalne vještine u svojoj učionici, zajednici i šire.

Woman speaking at UNICEF PIA which partners with NIVEA
UNICEF

Brazil


PIA pruža edukaciju o uticaju rasizma u zajednicama, kroz seminare i edukativne materijale negovateljima u različitim javnim službama.

Man and Woman Working on a laptop with the Unmute project offering digital counsel to Young people
Krisenchat

Nemačka


Projekat "Unmute" pruža digitalno savetovanje mladima za upravljanje stresom, usamljenošću i socijalnom izolacijom kada im je to najpotrebnije.

Program „JAČANJE PORODICE“

Srbija

 

Programusmeren je na podršku biološkoj porodici u krizi u kojoj, u najčešćim slučajevima, postoji rizik od isključivanja dece u alternativnu brigu (dom ili hraniteljstvo).

Upoznajte
NAŠI PARTNERI

U okviru NIVEA CONNECT inicijative u Srbiji, zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija nastavljamo Program "Jačanje porodice" koji pruža ključnu podršku ranjivim porodicama širom Srbije, odgovarajući na savremene izazove roditeljstva i postižući okruženja u kojima deca mogu da odrastaju i razvijaju se uz stabilne i sigurne veze. NIVEA CONNECT će tako zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija u 2025. godini raditi na povećanju otpornosti porodice u suočavanju sa izazovima, podsticati socijalnu integraciju smanjenjem socijalne distance i osnažiti stručnjake koji im pružaju podršku kako bi se unapredila otpornost i uključenost porodice u zajednicu.

"Zahvalni smo kompaniji Beiersdorf Srbija koja je prepoznala našu predanost i dugoročan rad na izazovima porodica u krizi. Višegodišnja podrška koju ovim partnerstvom dobijamo, omogućiće nam da nastavimo s ovim važnim radom, sa osnovnim ciljem da porodice ostanu na okupu i da deca, u zdravom i bezbednom okruženju, sigurno koračaju ka boljoj budućnosti", izjavila je Vesna Mraković, nacionalna direktorka SOS Dečijih sela Srbija. 

Program “Jačanje porodice” usmeren je na podršku biološkoj porodici u krizi u kojoj, u najčešćim slučajevima, postoji rizik od isključivanja dece u alternativnu brigu (dom ili hraniteljstvo). Ovaj program se sprovodi u devet opština u Srbiji. Prvi centar u okviru ovog programa otvoren je u Nišu 2013. godine. Program je do sada pomogao više od 3000 dece i preko 1300 porodica.

SOS DEČIJA SELA SRBIJA 

U Srbiji se 730 000 ljudi nalazi na evidenciji centara za socijalni rad (dalje u tekstu CSR), od toga je 25% dece. To znači da je svaka četvrta osoba na evidenciji CSR – dete. Humanitarna organizacija SOS Dečija sela Srbija pomaže da se prekine začarani krug napuštanja, zlostavljanja i na prvom mestu čini sve da prevenira odrastanje dece u nepovoljnom okruženju, čvrsto verujući da nijedno dete ne treba da odraste samo, već u domu punom ljubavi. Od 2004. godine, u Srbiji, Fondacija SOS Dečija sela Srbija pruža podršku deci i mladima bez roditelјskog staranja i u riziku od izdvajanja iz porodice, kao i mladima iz ranjivih grupa, na putu ka ekonomskoj samostalnosti. Poslednjih deset godina, fokus rada organizacije je na preventivnim programima i podršci porodicama. Do sada je ova organizacija, kroz različite programe podržala više od 116 000 pojedinaca, među kojima su najbrojniji deca i mladi.


Prvi korak je napravljen

 

Do 2026. godine naš cilj je da uspostavimo NIVEA CONNECT projekte u 40 zemalja, pružajući podršku zajednicama širom sveta. Radujemo se širenju naših aktivnosti, uz mnoge nove projekte koji će biti pokrenuti tokom naredne godine.

A young and old man smiling and talking to each other

Resursi i
AŽURIRANJA

NIVEA studija o usamljenosti i socijalnoj izolaciji

Otkrijte NIVEA CONNECT izveštaj, koji otkriva detaljna istraživanja o usamljenosti i socijalnoj izolaciji, njihovom uticaju i načinu na koji se NIVEA brend zalaže za promenu.

Reference i istraživanja

*Na osnovu podataka dobijenih iz NIVEA studije o usamljenosti i socijalnoj izolaciji sa više od 30.000 ispitanika u 13 zemalja na 5 kontinenata, Q4 2024.

** Office of the U.S. Surgeon General. (2023). Our epidemic of loneliness and isolation: The Surgeon General’s advisory on the healing effects of social connection and community. Lead Science Editor: Julianne Holt-Lunstad.

Najčešća
PITANJA

Zašto se NIVEA fokusira na borbu protiv usamljenosti i socijalne izolacije?

NIVEA je brend duboko ukorenjen u vrednostima zajedništva i inkluzivnosti. Naša je posvećenost doprineti svetu u kojem svi imaju društvene odnose potrebne za napredak. Socijalna izolacija i usamljenost utiču na zdravlje i dobrobit osoba svih uzrasta, socio-ekonomskih sredina i kultura – a kroz NIVEA CONNECT inicijativu posvećeni smo borbi protiv njih, stvarajući značajne društvene odnose.
 

Šta NIVEA radi kako bi se borila protiv usamljenosti i socijalne izolacije?

NIVEA podiže svest kako bi smanjila stigmu socijalne izolacije, edukovala i omogućila građenje značajnih društvenih odnosa kroz tri glavna pristupa. Koristimo glas i kanale našeg brenda za komunikaciju i angažovanje zajednica. Trenutni plan nam je da uspostavimo lokalne NIVEA CONNECT projekte sa partnerima u 40 zemalja do 2026. godine, da podržimo i osnažimo globalnu mrežu naučnika, stručnjaka i organizacija koje se bore protiv usamljenosti i socijalne izolacije.

Na kojim projektima NIVEA sarađuje i kako se oni biraju?

Sarađujemo sa odabranim lokalnim socijalnim projektima širom sveta, koji svi doprinose našoj borbi protiv usamljenosti i socijalne izolacije. Oni se biraju na osnovu definisanih kriterijuma selekcije, razvijenih u saradnji sa stručnjacima, kako bi se osigurala njihova usklađenost sa NIVEA CONNECT inicijativom. Više o nekim od ovih projekata možete saznati u odeljku „Upoznajte naše partnere“.