PRIJAVITE SE NA NIVEA BILTEN! Ostanite u toku sa novostima, nagradnim igrama i savetima za negu.

ŠTA SE KRIJE IZA DETOKS TRENDA?

ŠTA SE KRIJE IZA DETOKS TRENDA?

SMANJITE STRES & REGENERIŠITE SE: OD DIJETE SA SOKOVIMA DO DIGITALNOG DETOKSA

Odricanje i lišavanje? Detoks je toliko više od toga! Upoznajte brojne mogućnosti i sastavite svoj lični detoks program sa ovim savetima. Zdrava ishrana, više kretanja, prava nega kože? Vi odlučujute!

DETOKS PROGRAM ZA TELU I DUŠU: KOJI STE VI TIP?

Detoks je raznovrstan i nudi vam bezbroj mogućnosti. Budite inspirisani i isprobajte detkos program napravljen samo za vas!

Šta je zapravo detoks?

Detoks u prevodu znači uklanjanje štetnih materija odn. izbacivanje otrova iz organizma. 

Iza tog pojma krije se stogodišnja alternativna metoda lečenja: detoks predstavlja vrstu pomoćnog programa za organizam kojim se uklanjaju štetni proizvodi metabolizma i otrovne materije iz okoline .   

Međutim: školska medicina kritično ocenjuje ovaj pristup. Jer toksine zapravo nije moguće naučno dokazati. 

Iz tog razloga se detoks od metode lečenja razvio u velnes trend: zdrava ishrana i (privremeno) odricanje od određenih namirnica ili uticaja okoline treba da pomognu da se telu učini nešto dobro, da se smanji stres i poboljša zdravlje.

Gotovo je sa krutim pravilima za detkos: sastavljanje detoks dijete dakle može da bude isto tako individualno kao i njeno trajanje. Sami odlučujete o tome da li želite dijetu sa postom ili „samo“ malo joge – poenta je zdrav stil života. 

Nov osećaj života zahvaljujući detoksu

Nov osećaj života zahvaljujući detoksu

Često se osećate bez snage i umorno? Onda bi detoks dijeta mogla da vam probudi novu životnu energiju. Bilo da pri tome napravite lekoviti post sa čajem i bistrom supom ili se radije putem digitalnog detoksa na neko vreme odreknete pametnog telefona i tableta – to određujete sasvim sami.

Detoks dijeta: od posta do lenčarenja

  • Odreknite se užitaka kao što su nikotin i alkohol. 
  • Isprobajte detoks dijetu sa sokovima. 
  • Zaštitite kožu pravom negom od uticaja okoline. 
  • Poklonite koži i kosi vreme odmora bez stajlinga.  
  • Aktivno posvetite vremena sebi i redovno ubacujte faze za opuštanje. 
  • Izbegavajte bespotreban stres. 
  • Odreknite se digitalnih uređaja i društvenih mreža. 

Dovedite telo i duh u ravnotežu

Dovedite telo i duh u ravnotežu

Sastavite sopstveni detoks program – sasvim individualno i fleksibilno. Ne postoji ispravno ili pogrešno. Kod detoksa se računa samo ono što je vama lično važno.

9 mogućih efekata detoksa

  1. Poboljšan kapacitet i koncentracija 
  2. Više energije i želje za akcijom 
  3. Manje umora, poboljšan san 
  4. Ojačan imunitet, manja podložnost infekcijama 
  5. Pokrenut metabolizam 
  6. Rastrerećena creva 
  7. Zaštita ćelija, čišćenje ćelija i podsticanje regeneraije ćelija 
  8. Poboljšan izgled kože 
  9. Jača kosa 

DETOKS ZA KOŽU: SAVETI ZA ZDRAV TEN

Svakog dana izložena uticajima okoline, našoj koži lica je redovno potreban odmor. U to spada večernji ritual čišćenja, kao i svakodnevna zaštitna nega. To ne važi isključivo, ali posebno je važno za urbani život u gradu.

Zaštita i nega za blistav ten

Zaštita i nega za blistav ten

Život u urbanom okruženju pruža mnoge prednosti – ali postavlja i posebne zahteve nezi kože. 

Kako faktori okoline utiču na vašu kožu

  • UV zračenje odgovara nastanku slobodnih radikala, može da prouzrokuje oštećenje ćelija i da izazove prevremene znake starenja kože. Uz to dolaze izduvni gasovi, fina prašina i čestice prljavštine koje se preko dana talože na koži.   
  • Ovo svakodnevno dodatno opterećenje slabi prirodnu zaštitnu barijeru kože i ona postaje podložna. 
  • Kao posledica toga koža se brže suši, a prve borice i drugi znaci starenja kože ranije postaju primetni. 

Nove studije pokazuju: negativan uticaj faktora okoline na kožu – posebno u urbanim sredinama – je daleko jači nego što se do sada pretpostavljalo. Takođe je utvrđeno da gradski uticaji okoline kožu čine masnijom i pojačano izazivaju nečistoće i iritacije kože.

Zaštita kože od uticaja okoline

Pravilna nega kože ujutro i uveče je osnova lepog tena – posebno kada koža lica svakodnevno dolazi u kontakt sa štetnim uticajima okoline kao što je UV zračenje i fina prašina. 

  • Da bi ste kožu pripremili za dan najbolje je da ujutro nanesete antioksidantnu dnevnu kremu. Birajte kozmetičke proizvode sa UV zaštitnim faktorom da biste kožu zaštitili od sunca, kao i sa sastojcima koji preko dana pružaju vlagu. 
  • Važan detoks aspekt je pažljivo čišćenje lica uveče. Nakon skidanja šminke, neophodno je da vaš ritual nege uključi i bogatu noćnu kremu. Za kožu u urbanoj sredini, krema ne bi trebalo da bude previše masna, već bogata antioksidansima. Važi sledeći princip: noćna krema podstiče regenerativne procese same kože u toku sna i pomaže koži da se oporavi od dnevnih faktora stresa – za blistavo lep ten narednog jutra.  

DETOKS ZA KOSU: STAJLING PAUZA VIKENDOM

Ko i kosi želi da priušti malu detoks kuru takođe vežba odricanje. Odricanje od prekomerne nege, odricanje od stajlinga. Upravo to se krije iza trendova kao što je „Cleansing Reduction“ ili „No Poo“.

Detoks vikend za kosu

Obožavaoci „No Poo“ ili „Cleansing Reduction“ čvrsto se odriču šampona i balzama. Međutim, mnogi stručnjaci ne preporučuju minimalističko pranje kose bez šampona na duže staze. Jer, samo voda ne može da ukloni prekomerni loj i prljavštinu iz kose kako treba. Ipak može da se isplati da se kosi i koži glave preko vikenda priušti mali odmor od svakodnevne nege kose – da ne bi postala teška i da vama uštedi stres kod stajlinga.   

Kako bi bilo sa ovim detoks merama za vikend? 

  • Dvodnevna pauza pranja kose 
  • Ili alternativa: vikendom kosu prati kiselom vodom, da bi se izbeglo mašćenje kose
  • Odreći se proizvoda za stajling kose 
  • Vikendom ne koristite presu ili stajler za kosu 
  • Kosu sušiti na vazduhu. Sušenje bez fena traje previše dugo za vas? Za „prosušivanje“ smotajte kosu u turban sa peškirom od mikrovlakana – izuzetno dobro prima tečnost, kosa se brže suši. 

Sušenje kose? Ovaj put jednostavno na vazduhu

Ovaj put jednostavno na vazduhu

Odreknite se fena što je moguće češće, sprečava cvetanje kose. Jer vruć vazduh može trajno da ošteti površinu kose – pre svega kada je mokra. Međutim, na vazduhu se kosa suši posebno nežno. Treba da ide brzo? Onda bi kod feniranja trebalo da obratite pažnju na ove savete.

ISHRANA: DETOKS PLAN ZA 1 DO 3 DANA

Da bi svom telu u svakodnevici učinili nešto dobro, za to divno pogoduje mali detoks odmor – na jedan dan ili čak produženi vikend. Zdravi nutrijenti, duh i telo snabdevaju novom energijom.

Detoks sa sirovom ishranom

  • Kao što se organizam tela sastoji od kiselina i baza, isto tako se namirnice mogu podeliti na odgovarajući način. Više bazna ishrana treba da podstakne prirodne snage tela za čišćenje.   
  • Koristite sirovo voće, povrće, orašasto voće, mahunarke, semenke i klice, super hranu i nezagrevane, nepasterizovane sokove. Sve ove namirnice važe kao bazne. 
  • Namirnice treba da budu sveže i da ne sadrže dodatne materije. Da li smuti iz samoposluge ispunjava ove kriteriume otkriva pogled na spisak sastojaka. 
  • Uz to obavezno piti dovoljno vode, pre svega negazirane. Ukusne alternative: infuzovana voda, detoks čaj za izbacivanje otrovnih materija ili smuti. 
  • Imajte na umu: zdravstveni efekat bazne ishrane na telo nije naučno dokazan. Svesno odricanje tendenciozno pre nezdravih namirnica može pak da ima pozitivan psihički efekat i da olakša prelaz na ukupno uravnoteženu ishranu.
  • Imajte na umu: zdravstveni efekat bazne ishrane na telo nije naučno dokazan. Svesno odricanje tendenciozno pre nezdravih namirnica može pak da ima pozitivan psihički efekat i da olakša prelaz na ukupno uravnoteženu ishranu.

Novi osećaj u telu

Novi osećaj u telu

Voće i povrće, bilo čisto ili pripremljeno kao smuti, kao i male količine kvalitetnih ulja – to je osnova za rasterećujuću detoks dijetu. Jedan dan ispunjen sa svim važnim nutrijentima može da vam pomogne da razvijete sasvim nov osećaj u telu.

Priprema za detoks dan

  • Započnite pripreme za vaš detoks odmor već nekoliko dana unapred.
  • Ograničite unos kafe, nikotina, alkohola, šećera i masti. 
  • Stavite svoj(e) detoks dan(e) u vreme koje je po mogućstvu bez stresa i ne planirajte zahtevne aktivnosti. 
  • Idealan je vikend, slobodan dan ili vreme odmora.  
  • Iako je to omiljena odluka za novu godinu: u suštini možete da uradite detoks u svako doba godine. 
  • Posvetite vremena sebi i zaokružite program ishrane laganim aktivnostima, na primer sa šetnjom. 
  • Važno: U slučaju nedoumice posavetujte se sa vašim lekarom da li je detoks dijeta prava stvar za vas. To pre svega važi kod oboljenja, u toku trudnoće, kao i za obožavaoce detoksa u poodmaklim godinama. Na taj način može da se isključi preveliko opterećenje organizma. 

Nepoželjno: namirnice koje stvaraju kiselinu

Sledeće namirnice se u baznoj ishrani označavaju kao namirnice koje stvaraju kiselinu. Zbog toga bi ih u detoks dijeti trebalo izbrisati iz jelovnika:  

  • belo brašno 
  • crveno meso 
  • šećer / slatkiši 
  • alkohol
  • crni čaj 
  • kafa 

Međutim, neke namirnice koje stvaraju kiselinu su veoma zdrave i deo su uravnotežene ishrane. Umesto da ih se u potpunosti odreknete, trebalo bi da ih za vreme detoks dijete samo umereno unosite:

  • belo meso
  • riba
  • sir
  • mleko
  • jaja

ZDRAVA ISHRANA I RECEPTI

Detoks dijeta je dobar početak za zdraviji način života, ali kako posle dalje? Najbolje zdravom ishranom bogatom vitalnim sastojcima prema savetima Nemačkog društva za ishranu (DGE) sa mnogo svežih namirnica.

Uravnotežena ishrana za telo i duh

Ko se uravnoteženo hrani odmah ima višestruku korist: 

  • Poboljšati zdravlje: Snabdejte telo sa svim važnim nutrijentima, pobrinite se za optimalan učinak organizma. Tako pomažete svom telu da se bolje zaštiti od različitih bolesti. 
  • Povećati dobrobit: Ishrana ne utiče samo na fizički učinak tela, već i na psihu: Ko se uravnoteženo hrani po pravilu ređe oseća nedostatak snage i volje – i aktivno nešto čini za svoju dobrobit. 
  • Podržati lep izgled kože: Zdrave namirnice same po sebi nisu dovoljne za blistav ten i zategnutu kožu. Ali: uravnotežen unos nutrijenata je od suštinskog značaja za regeneraciju kože. U kombinaciji sa dovoljno kretanja uz to može da se održava ili smanji telesna težina. Tako koža deluje zategnutije. U određenoj meri čak može da se smanji ili predupredi celulit. 

10 saveta za zdravu ishranu (prema DGE)

  1. Uživati u raznovrsnosti, pri tome dati prednost namirnicama biljnog porekla. 
  2. Dnevno isplanirati 3 porcije povrća i 2 porcije voća.
  3. Kod hleba, makarona, pirinča i sl. prednost dati integralnoj varijanti. 
  4. Izbor dopuniti namirnicama životinjskog porekla, jer mlečni proizvodi, meso i riba sadrže životno važne nutrijente. 
  5. Koristiti zdrave masti, n. pr. biljna ulja.  
  6. Štedeti na šećeru i soli i umesto toga začinjavati biljem. 
  7. Najbolje piti vodu. Samo umereno unositi zaslađena i alkoholna pića. 
  8. Jela pripremati umereno i sa malo masnoće i vode. 
  9. Ne žuriti: jesti polako i uživati. 
  10. Obratiti pažnju na težinu i ostati u pokretu. 

Svesna ishrana sa Clean Eating

Izvan detoks faze svesno ophođenje sa namirnicama može pozitivno da utiče na svest o telu i čak da podrži lep, blistav izgled kože. Upravo o tome se radi kod trenda Clean Eating: svesna ishrana do mile volje umesto brojanja kalorija!  

Najvažniji principi za Clean Eating:

  • Izbegavati industrijski prerađene namirnice 
  • Najbolje je kuvati sam 
  • Često uzimati voće i povrće  
  • Zdravi snekovi umesto obilnih glavnih jela 
  • Smanjiti šećer i nezdrave masti 

DETOKS ZA TELO I DUH

Posebno se dobro osećamo kada su telo i duh u međusobnom skladu. Taj unutrašnji balans može pozitivno da utiče na naša osećanja, pa čak i izgled kože.

Nova mentalna i telesna snaga putem treninga

Nova mentalna i telesna snaga putem treninga

Blage vrste sportova imaju detoks efekat na telo i duh. Na mnogim mestima se čak nudi sepcijalna „detosk joga“ koja treba da podstakne imuno sistem. Sem toga, joga treninzi obećavaju da vas oslobode od loših misli i pruže sveukupnu novu snagu.

Sportom do unutrašnjeg balansa

Kretanje održava zdravlje i smanjuje stres. Blagim treningom, kao što su naše vrste sportova za opuštanje, dolazite do nove energije: 

  • Pilates: kombinacija jačanja tela i unutrašnjeg mira. Posebno se jačaju mišići koji leže duboko u predelu kičme – dakle u predelu stomaka, karlice i leđa. Tako se efikasno mogu preduprediti napetosti.  
  • Joga: mešavina telesnih vežbi, specijalnih tehnika disanja i duhovne meditacije. Cilj je unaprediti kondiciju i unutrašnji mir i doći u sklad sa svojim telom. 
  • Pet Tibetanaca: komprimovani trening sličan jogi za sve one koji imaju malo vremena. Radi se o pet setova vežbi koje možete da odradite za oko 15 minuta. Najbolje je da počnete sa 5 do 10 ponavljanja po vežbi. Uvežbani mogu postepeno da povećavaju broj. Cilj ovog blagog treninga je jačanje muskulature disanja, opuštanje napetosti, kao i dovesti telo i duh u stanje smirenosti.  

 

Pažljivost znači: obratiti pažnju na sebe

obratiti pažnju na sebe

Posvetite vremena sebi. Na primer sa velnes masažom. Trljanje, gnječenje i lupkanje kože može da podstakne cirkulaciju i da pomogne da se na dragocen trenutak isključite iz hektične svakodnevice.

Velnes saveti: pustite neka vam se duša njiše

  • Maženje: koža je najveći čulni organ. Nežni dodiri stvaraju pozitivne emocije koje smanjuju stres i povećavaju zdravlje.       
  • Masaža: s vremena na vreme neka vam profesionalno izgnječe kožu i opuste mišiće. U toku masaže možete da se isključite iz svakodnevice i da se usput napunite novom energijom.       
  • Odlazak u saunu: toplota saune nam pomaže da se smirimo. Sem toga, odlasci u saunu mogu da imaju pozitivne efekte na ten i imuno sistem.             
  • Opuštajuća kupka: topla voda često opušta napetosti i pomaže protiv stresa. Mirišljav dodatak kupki kao n. pr. lavanda dodatno pojačava efekat opuštanja.           
  • Odmor kod kuće: bilo sa porodicom, prijateljima ili sasvim sami – pauze mirovanja nam čine dobro. Cocooning opisuje povlačenje u sopstvena četiri zida. Kao leptir u svojoj čauri, pauza kod kuće nam poklanja osećaj zastićenosti.  
  • Slušanje muzike: naše omiljene pesme nam u mozgu oslobađaju hormon sreće dopamin. Tako možete da se opustite, da se isključite iz svakodnevice i da pustite misli da vam lutaju.   

Detoks za dušu: više ujednačenosti u svakodnevici

više ujednačenosti u svakodnevici

Sasvim normalna gungula: jurimo kroz svakodnevicu i pritom isuviše često zaboravimo na naše duševno zdravlje. Svesni momenti uživanja i male pauze sa n. pr. šetnjama kroz zelenilo spuštaju nivo stresa. Ponekad jednostavno krenite obilaznim putem kroz park umesto autobusom ili vozom.

5 usputnih vežbi za labavljenje i opuštanje

  • Protiv stesa: masirajte mišiće bočno od korena nosa, dakle početak nosa između očiju. Tako možete oprezno da opustite duševne napetosti.               
  • Kod telesne napetosti: opušteno hodati kroz prostoriju i misliti na nešto lepo. Blagi pokreti u kombinaciji sa pozitivnim mislima opuštaju muskulaturu. 
  • Protiv napete muskulature lica: hodati u krug i pri tome pustiti donju vilicu da visi i blago je gurati napred nazad.              
  • Kod napetih ramena: da bi se opustila muskulaturu ramena okrenuti glavu, pogledatoi preko ramena i držati nekoliko sekundi. 
  • Protiv slabih kolena: za čvrst stav i novu energiju čvrstim korakom hodati kroz prostoriju i nakon toga čvsto stisnuti butine.        

DIGITALNI DETOKS: S VREMENA NA VREME JEDNOSTAVNO ISKLJUČITI

Digitalni detoks znači da uzmete slobodno vreme od digitalnih medija i tehničkih uređaja. Opisuje kvazi izbacivanje „digitalnih otrova“. Ali zašto nam toliko prijaju pauze od medija?

Online – uvek i svuda?

Online – uvek i svuda?

Gde god da smo, uvek smo online i dostupni. U vozu, za vreme jela ili pre odlaska u krevet: pametni telefon je naš konstantni pratilac. To za mozak znači zaista mnogo stresa. Ko sebi s vremena na vreme priušti digitalni odmor biće u stanju da se bolje ponovo smiri.

Digitalni odmori: zbog toga su važni

  • Stalno na pametnom telefonu? Permanentno korišćenje mobilnih telefona dovodi do toga da izostaju aktivne faze opuštanja. Pritisak je velik da stalno budemo dostupni – bilo privatno ili poslovno. Pravi odmor nakon radnog dana u smislu „sada pripadam samo sebi ili svesno uživam u vremenu sa prijateljima“ jedva da je još moguć.       
  • Često uopšte nismo svesni zavisnosti. Vožnja vozom bez aplikacije? Nismo navikli na to, jer se isuviše često oslanjamo na sigurnost koju digitalna pomagala donose sa sobom. Pokušajte jednom da nađete put po sećanju ili sa dobrom starom mapom grada, da tačno vreme polaska i stanice pogledate na licu mesta ili da pitate nekoga – to vas čini ponosnim i jača samopouzdanje. 
  • Ko s vremena na vreme potpuno isključi pametan telefon dobija na vremenu. Vreme za čitanje ili šetnju. Vreme za odlazak u muzej ili da onome ko sedi prekoputa za vreme ručka pogleda u oči i jednostavno priča. Pogled na svet se menja.
  • Ako sve ekrane jednom za promenu ostavimo isključenim možemo svesnije da se bavimo drugim stvarima. Tek nakon oko 20 minuta smo sasvim i u potpunosti obratili pažnju i skoncentrisani. Ako nam pametni telefon u međuvremenu skreće pažnju, onda nam je malko potrebno da se ponovo vratimo u radni ritam.