PRIJAVITE SE NA NIVEA BILTEN! Ostanite u toku sa novostima, nagradnim igrama i savetima za negu.

SAVETI ZA ZATEGNUTU KOŽU

POMORANDŽINA KORA: KAKO SE BORITI PROTIV CELULITA?

SAVETI ZA ZATEGNUTU KOŽU

Priznajemo, ko želi da ublaži neomiljene neravnine mora da bude strpljiv. Ali isplati se: uz ovaj program protiv celulita imaćete znatno zategnutiju siluetu.

SASTAVITE SVOJ PROGRAM PROTIV CELULITA

Ne brinite, nemate samo vi problem sa celulitom. Oko 80 procenata žena od 20. godine života pogođene su pomorandžinom korom. Uz ove savete celulit neće magično nestati, ali možete primetno da poboljšate izgled svoje kože.

Šta su uzroci celulita?

  • Vezivno tkivo: žensko vezivno tkivo drugačije je sastavljeno od muškog. Dok su kod muškaraca vlakna vezivnog tkiva (takozvane septe) ukršteno umrežena i tako masnom tkivu daju stabilnost, kod žena prolaze više paralelno i uspravno prema površini kože. Fleksibilnije vezivno tkivo pruža manji otpor pritisku masnog tkiva. Masne ćelije iz potkožnog masnog tkiva se kao posledica toga „guraju“ kroz vezivno tkivo i postaju vidljive na koži u obliku neravnina.  
  • Telesna težina: prekomerna težina može značajno da utiče na pojavu celulita, jer uvećane masne ćelije mogu da se potiskuju kroz vezivno tkivo. Ipak se i mnoge vitke žene žale na ovaj mučni fenomen.            
  • Geni: jer, na prvom mestu geni su ti koji definišu čvrstinu vezivnog tkiva. Sem toga, ulogu imaju i hormonski status i promene prouzrokovane starenjem.

PROGRAM PROTIV CELULITA: NANOŠENJE KREME & MASIRANJE

Pomorandžina kora ne nestaje jednostavnim mazanjem čak ni specijalnim kremama protiv celulita. Ipak: masaža u kombinaciji sa hidrirajućim losionom ili uljem za telo važan je deo vašeg programa protiv celulita.

Šta činiti protiv celulita? Saveti za rutinsku negu

Masažama protiv pomorandžine kore možete ciljano da podržite jačanje tkiva: losion ili ulje za telo utrljati u dlanove i onda odozdo prema gore laganim kružnim pokretima i blagim pritiskom umasirati u očišćenu kožu.

Sa kremama i masažama ulepšati izgled kože

  • Za masaže protiv celulita preporučljivi su, na primer, proizvodi sa Q10 sastojkom. Mogu da imaju zatežući efekat na kožu i značajno hidriraju – najbolji preduslovi za lepu kožu.        
  • Blago umasirajte kreme, losion ili ulje u kožu zadnjice, nogu i ruku.  
  • Pri tome koristite kružne pokrete. Pojačajte efekat masaže korišćenjem zglobova šake, grubu rukavicu ili četku sa čvorićima. 
  • Masaža podstiče cirkulaciju i protok limfe. Time se poboljšava spoljni izgled kože – deluje zategnutije, čvršće i glatkije. 
  • Ako masažu primenjujete istrajno i redovno (najmanje jednom dnevno) možete nakon malog broja nedelja da računate sa vidljivim rezultatima.  

Dodatna nega protiv celulita sa naizmeničnim tuširanjem

Dodatna nega protiv celulita sa naizmeničnim tuširanjem

Naizmenično tuširanje podstiče cirkulaciju krvi i limfe i na taj način može da podrži pozitivne efekte sporta i zdrave ishrane. Nakon uobičajeno toplog tuširanja na oko 1 minut promeniti na hladnu vodu. Tri puta ponoviti (prvo toplo, pa hladno).

PROGRAM PROTIV CELULITA: SPORT

Ko redovno trenira može da pruži podršku vezivnom tkivu. Već sa malim treninzima u dnevnoj sobi postižete sjajne rezultate.

Kako mišići drže celulit pod kontrolom

Šta činiti protiv celulita? Izgradnju mišića najbolje podržava efikasan i istrajan trening snage. Time odmah jednim udarcem ubijate dve muve:  

  1. Izgrađeni mišići troše dodatnu energiju – po ceo dan. Pri tome, povećana potrošnja kalorija pomaže u redukciji masnih ćelija, koje su takođe odgovorne za pomorandžinu koru. 
  2. Mišići istovremeno omogućavaju da se stabilizuje vezivno tkivo i da silueta ukupno deluje zategnutije.  

Za program protiv celulita su posebno pogodne vežbe koje su fokusirane na klasične problematične zone butina, ruku i zadnjice.

Vežbe za čvrstu zadnjicu

Vežbe za čvrstu zadnjicu

Karlični most: U položaju na leđima postavite noge u širini kukova, ruke leže pored tela. Sada podignite karlicu do visine da butine i trup čine jednu liniju. Držite taj položaj oko 10 sekundi i onda karlicu ponovo lagano spustite. Ponoviti deset puta.

5 saveta za uspešan trening kod kuće

  • Sa samo 15 minuta treninga dnevno možete trajno da postignete sjajne uspehe protiv znakova celulita. Važno je da budete istrajni. 
  • Ne zaboravite da se zagrejete da bi mišići u toku treninga bili dobro prokrvljeni. Vežbe skočka ili preskakanje vijače na primer odlično zagrevaju telo. 
  • Nemate bučice pri ruci? Flašama od 1,5 litara napunjenih vodom ili peskom se sjajno da promeniti namena.  
  • Ko kaže da je stolica samo za sedenje? Sa dovoljno stabilnosti i u čvrstom položaju perfektna je za takozvana propadanja. Zgib za ruke jača triceps – kao alternativa vežba može da se izvede i na ivici kade.  
  • Trenirajte po mogućstvu ispred ogledala. Tako možete da kontrolišete da li vežbe zaista izvodite pravilno. 

PROGRAM PROTIV CELULITA: BALANSIRANA ISHRANA

Zdrava i uravnotežena ishrana sa jedne strane pomaže u razgradnji masnih ćelija. Sa druge strane, unos važnih vitalnih supstanci kao što su vitamini i minerali može do izvesne mere pozitivno da utiče na izgled kože.

Ukusno i zdravo

Ukusno i zdravo

U uravnotežeu ishranu spada više od samo voća i povrća. Riba, orašasto voće, biljna ulja nisu samo zdravi, već su i ukusni.

Šta činiti protiv celulita: 5 saveta za ishranu

  • Nemojte svoje navike u vezi ishrane da menjate od danas do sutra. Bolje je da na primer namirnice sa puno masti i šećera postepeno zamenjujete sa zdravim alternativama. Ali: priuštite sebi s vremena na vreme i one stvari koje posebno volite.  
    Ne morate u potpunosti da odustanete od mesa. Jedite ga umereno i dajte prednost piletini u odnosu na junetinu ili svinjetinu. Tako telo snabdevate bogatim belančevinama koje podržavaju sagorevanje masti. 
  • Dajte prednost integralnim proizvodima, jer vas duže drže sitim. 
  • Jedite redovno dovoljno voća i povrća. Tako telo snabdevate važnim hranjivim materijama kao što je vitamin C. Ima antioksidantno dejstvo i verovatno jača i vezivno tkivo.
  • Pijte dovoljno vode ili nezaslađenog čaja. Uravnotežen unos vode podržava prirodnu regeneraciju kože. 

OVI ČLANCI BI TAKOĐE MOGLI DA VAS INTERESUJ